Bij veel christelijke scholen stond de komende week de paasviering op het programma. Nu de scholen gesloten zijn, kunnen ook de vieringen niet doorgaan. Speciaal voor deze scholen organiseren wij als Zin op school in samenwerking met scholen in Tilburg, Waalwijk en Sprang-Capelle samen met de Protestantse Kerk in Nederlanden een online-paasviering vanuit de Opstandingskerk in Tilburg.

In de afgelopen weken hebben we de Juliana van Stolbergschool, de Koningsschool, de Bron en de Prins Bernhardschool (Tilburg) ondersteund in het aanbieden van bijbelverhalen voor de kinderen die nu thuis zitten. Via ons Youtube-kanaal zijn ze allemaal te bekijken. Voor de meeste scholen vertelden Sandra Gaakeer en dominee Otto Grevink de verhalen. Eén school hielpen we met het maken van een filmpje op basis van hun eigen geluids- of beeldopname.

Als vanzelf kwam de vraag hoe we dan aandacht zouden kunnen geven aan Pasen, dat kinderen normaal of in de klas of in de kerk vieren. Omdat dominee Otto in Tilburg al alle techniek voorhanden had en muzikanten die mee wilden werken, besloten we een online-paasviering aan te bieden aan de scholen. Dit aanbod namen ze graag aan. Ook Jong Protestant van de landelijke kerk haakte aan en maakte deze viering mede mogelijk.

Matthijs Vlaardingerbroek, verhalenverteller, poppenspeler en goochelaar, en Marcel Zimmer, liedjesschrijver en zanger werken mee. Samen met dominee Otto en zijn team van coronaviering.nl staan zij klaar om een feestelijke, gezellige en bemoedigende paasviering voor basisschoolkinderen van te maken.

De viering sluit aan bij het thema van de PaasChallenge, georganiseerd door Jong Protestant: ‘Wees niet bang’.

De viering is vanaf woensdagmorgen 8 april beschikbaar op coronaviering.nl. Aanmelden voor de PaasChallenge, die geschikt is voor groep 7 en 8, is mogelijk tot en met woensdag 8 april.

De viering is ook rechtstreeks te zien op ons Youtubekanaal.