Kinderen die ’s nachts door ratten gebeten worden… We krijgen het beeld niet van ons netvlies. Voor kinderen in het vluchtelingenkamp op Lesbos is het realiteit. We voelen ons machteloos, maar willen toch graag iets doen. Ook deze kinderen verdienen een toekomst. Zullen we samen lesmaterialen doneren aan deze kinderen en hun onderwijzers?

“Artsen Zonder Grenzen is begonnen met inentingen tegen tetanus omdat baby’s in de vochtige tenten door ratten worden gebeten”, vertelt de Duitse minister voor ontwikkelingshulp Gerd Müller. Je herinnert je misschien de grote brand nog wel in het vluchtelingenkamp Moria. Alles is er verwoest. Yawad vertelt aan het Jeugdjournaal hoe het is om als kind in een vluchtelingenkamp te leven:

Je kunt heel verschillend denken over hoe we met vluchtelingen moeten omgaan, maar kinderen in de vele vluchtelingenkampen mogen hier niet de dupe van worden. Daarom willen we graag samen met jou deze kinderen helpen.

Schoolpakketten

Unicef heeft een actie opgezet ‘Kies je pakje’. Hier kun je warme dekens, hygiënekits en warme kleding geven. De grote pakjes zijn een stuk duurder, bijvoorbeeld een ‘school-in-a-box’: een school in een pakketje. De school-in-a-box heeft lesmateriaal voor een hele schoolklas én hun onderwijzer. 40 kinderen kunnen hierdoor les krijgen. Dat kost €125 per pakket.

Zullen we samen zorgen dat we zoveel mogelijk van die pakketten kunnen geven aan vluchtelingenkinderen? Alle kleine beetjes helpen. Samen zorgen we ervoor dat we één of meerdere pakketten kunnen geven.

Doe je mee?

Wil je meedoen? Maak dan het bedrag dat je zelf kunt kiezen via een Tikkie of rechtstreeks over naar rekening NL79 RABO 0373 7434 16 t.n.v. ‘Pioniersplek Zin op School Classis NBrLRW’ o.v.v. ‘LESPAKKET’. (Deze rekening heeft een ANBI-status; je gift is dus aftrekbaar).

We houden je via deze site en Facebook op de hoogte van de vorderingen van de actie.

Alvast bedankt!