DOE JE MEE? STUUR JOUW FILMPJE NAAR INFO@ZINOPSCHOOL.NL!

Het is bijna Pinksteren. Waar gaat dat feest nu over? Dat ga je meemaken tijdens de Pinksterchallenge!

We gaan bellen blazen. Heel veel bellen blazen. Grote, klein, dubbele, of heel veel tegelijkertijd. We zijn heel benieuwd wat voor mooie bellen jij kunt blazen! Daarvoor krijg je van ons van Zin op School een potje!

Geest, adem en wind

Wat dat met Pinksteren te maken heeft? Pinksteren gaat over de heilige Geest. Nee, dat is geen spook. In de Bijbel vertellen mensen over de Geest als adem en wind. Adem heb je nodig om te kunnen leven. Wind heb je nodig om in beweging te komen.

Het is net als met een potje bellenbaassop. Met alleen de zeep heb je nog geen bellen. Daar moet je je adem voor gebruiken. En de wind zorgt ervoor dat je bellen dansen!

Zo blaast de heilige Geest de leerlingen van Jezus en ons nieuw leven in en brengt ons in beweging.

Pinksterchallenge

Kom jij in beweging? Doe dan mee met onze PINKSTERCHALLENGE. Blaas mooie, grote, dubbele, bijzondere, of heel veel kleine of grote bellen en maak er een foto of een filmpje van, en stuur die naar ons (info@zinschool.nl). Dan maken wij er een mooie collectie van! Wil je niet herkenbaar zijn op een foto? Gebruik dan Facepixelizer.

Wil jij originele bellen blazen? Je kunt op heel veel meer manieren dan alleen uit zo’n klein potje allerlei soorten bellen blazen. Kijk maar naar de voorbeelden hieronder. Je zult vast nog meer voorbeelden tegen kunnen komen op Pinterest, YouTube en Instagram.

Wil je dat verhaal over Pinksteren weer eens horen met dominee Otto, een verhaal in Lego en een leuk lied, kijk dan deze video.

Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten? Abonneer je dan op onze nieuwsbrief!

Wil je ons werk op school steunen? Dan kan! Word vriend!

Afbeelding van FotoRieth via Pixabay